loading...
امام زمان(عجل الله تعالی فرجهم الشریف)
کلب الرضا بازدید : 394 جمعه 1391/09/10 نظرات (4)

شيخ محمد مهدي زين العابدين نجفي در كتاب خود بيان الائمه جلد دوم صفحات 461 و 462 ميگويد:

مناسب است كه اين كرامت را از جدمان شيخ زين العابدين نجفي -قدس سره- كه صاحب كرامات بوده اند از برخي اهل علم و فضل نقل نماييم:

اهالي ايران و آذربايجان و قفقاز از مراجع نجف در خصوص استفاده از طبل و قمه زني و شبيه خواني و..... و حكم آنها سوال نمودند، و هر كسي نامه را براي مرجع خود نوشته و همراه شخصي به نجف ارسال كردند و قرار گذاشتند كه وقتي جوابها را گرفت آنها را در بسته اي بگذارد و مهر كند و جز در مسجد شاه در طهران باز ننمايد. و در اجتماع اهالي اين مناطق آنها را بخواند تا هر كسي از نظر مرجع تقليد مربوطه مطلع گردد.

و اين قضيه در زمان مرحوم صاحب عروه بوده است..

فرستاده مذكور بازگشت و مردم را خبر نمود تا در روز معين در مسجد حضور يابند، و سپس آراء را خواندند، برخي از فقها حكم به عدم جواز برخي ازين اعمال داده بودند و برخي حكم برجواز، خصوصا در خصوص قمه زني كه گفته بودند در صورتي كه ضرر نداشته باشد جايز است.

تا اينكه نامه مرحوم شيخ زين العابدين نجفي خوانده شد، ايشان چنين نوشته بودند:

بسمه تعالي

من مردد بودم كه در اين مساله فتوي بر جواز بدهم يا خير، بنابرين به مسجد سهله رفته و به حضور مولايم حجت بن الحسن صلوات الله عليه رسيدم، و مساله را از ايشان سوال نمودم و ايشان فتوي بر جواز اين اعمال دادند، و من همانطور فتوا ميدهم كه مولايم حضرت بقية الله فرموده اند...

هنگامي كه اين نامه خوانده شد مردم گفتند همين ما را كافي است و به چيز ديگري احتياجي نداريم...


ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حامد فاني در تاریخ 1393/04/06 و 0:07 دقیقه ارسال شده است

زيارت شريف عاشورا علاوه بر نسخه اي كه در كتاب مفاتيح الجنان شيخ عباس قمي(متوفاي قرن 14) آمده و امروزه رواج بسياري دارد ، نسخه هاي خطي قديمي تري نيز دارد كه قدمت آنها به بيش از هزار سال پيش بر مي گردد. اين نسخه هاي قديمي ، معتبرتر از نسخه رايج كنوني اند. عبارت مشهور «اللهم خص أنت اول ظالم ... ثم العن الثاني و الثالث و الرابع ...» در نسخه هاي قديمي زيارت عاشورا به اين شكل نبوده است.
اين مطلب را آقايان دكتر مهدي ايزدي (از متخصصان و استادان علم رجال و حديث ) و اسلام ملكي معاف (دانشجوي دكتراي علوم قرآن و حديث) در يك مقاله علمي مستند تبيين كرده اند. اين دو پژوهشگر با تكيه بر معيارهاي علمي متعدد به مقايسه نسخه هاي رايج با كتاب كامل الزيارات نوشته ابن قولويه قمي(متوفاي 367هـ) و نسخه هاي قديمي كتاب مصباح المتهجد نوشته شيخ طوسي(متوفاي 460هـ) پرداخته ، نشان داده اند كه اين نسخه هاي قديمي از چند نظر معتبرتر از نسخه رايج كنوني هستند.
اين مقاله كه توسط شماري از متخصصان شناخت احاديث مورد تأييد قرار گرفته و حايز درجه «علمي -پژوهشي» شده است در شماره اخير مجله «كتاب قيم» به چاپ رسيده و متن كامل آن از طريق سايت اين مجله قابل دريافت است.
نويسندگان مقاله بر دو نكته كرده اند: 1. زيارت عاشورا يك زيارت معتبر است. 2. ضروري است عموم شيعيان به تدريج با نسخه هاي قديمي تر كه به زمان حضور ائمه(ع) نزديكترند آشنا شوند.
گفتني است عبارات حاوي لعن در پايان زيارت عاشورا در قديمي ترين نسخه زيارت عاشورا كه در كامل الزيارات آمده چنين است: «اَللّهُمَّ خُصَّ أنْتَ أوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ آلَ نَبِيِّكَ بِاللَّعْنِ ثُمَّ الْعَنْ أعْداءَ آلِ مُحَمَّدٍ مِنَ الْأوَّلينَ وَالْآخِرينَ. اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ وَ أباهُ».
يكي از نويسندگان اين مقاله در وبلاگ شخصي اش نوشته : \" توقع ما از دوستان اينست كه قبل از اظهار نظر ، متن كامل اين مقاله علمي را با دقت و به دور از تعصب مطالعه فرمايند تا دچار سوء برداشت يا سوء ظن نشوند.\"
لينك مطالعه چكيده مقاله مورد نظر:
http://kq.yazd.ac.ir/article_326_96.html
لينك مستقيم متن كامل مقاله:
http://kq.yazd.ac.ir/pdf_326_60202842f675feb69af713d557f87922.html

این نظر توسط hamed در تاریخ 1393/04/06 و 0:07 دقیقه ارسال شده است

اين مكاشفه دروغين است. شما چرا باور مي كنيد؟
اسلام دين عقل است. معصوم ع چيزي بر خلاف عقل نمي فرمايد
سند اين تشرف بايد يك كتاب معتبر باشد و مطمئن شويم تشرف حاصل شده است
از حرف چند فرد ناشناس كه مي گويند فلان آيت الله چنين و چنان تشرف يافته نميشه مطمئن شد

این نظر توسط یالثارات الحسین در تاریخ 1391/11/24 و 19:09 دقیقه ارسال شده است

الهم العن جبت و طاغوت
سلام علیکم
من سعی کردم وبلاگم را با توجه به اینکه شما رو لینک کرده بودم لینک کنم ولی نشد حال از شما خواهشمندم جهت نشر شعائر حسینیه ما را با عنوان یالثارات الحسین لینک کنید و در قسمت نظرات ما را مطلع سازید تا لینک شوید.
یا علی

این نظر توسط احسان در تاریخ 1391/09/13 و 20:51 دقیقه ارسال شده است

سلام حتما بیا به من سر بزن و حتما تو بحثم شرت کن موضوع داغی درباره ی قمه زنی راه انداختم بیا کمکم کن تا جواب چندتا رو بدیم حتما بیای
وبلاگ رسمی عشق علیه السلام یاعلی مدد


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اللهم العن جبت و طاغوت اللهم العن اول ظالم ظلم به حق محمد اللهم العن قاتلتي فاطمه الزهرا برعمرتاصبح قيامت لعنت سلام به دوستانی که به این وبلاگ سر میزنند دوستان عزیز شما علاوه بر اینکه می توانید کتب روایی و حدیثی در این وبلاگ دانلود کنید می توانید در "تالار گفت و گو و انجمن تخصصی مهدویت" شرکت کنید و نظرات و پیشنهادات خود را در آن قرار دهید و با سایر دوستان خود به گفت و گو بپردازید. با تشکر مدیریت وبلاگ
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما چه امکانات دیگری در این وبلاگ قرار بدهم
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 579
  • بازدید کلی : 30,575
  • کدهای اختصاصی

    فرم تماس

    ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد صلوات شمار برای وبلاگ

    اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

    سایت خدماتی بیست تولز

    ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد دعای فرج آقا امام زمان ( عج )
     شناخت عمر بن الخطاب از منابع اهل سنت
    یاس مدیا - مرجع سخنرانی مذهبی